ေမွာင္မိုက္ထဲမွာ သြားလာေသာ လူမ်ားတို႔သည္ ႀကီးစြာေသာအလင္းကို ျမင္ရ၍ ေသမင္း၏ႏိုင္ငံ အရိပ္ တြင္ရွိေနေသာသူတို႔၌ အလင္း ေပၚထြန္းလ်က္ရွိ၏။ ေဟရွာ ၉း၂
အႏုပညာဆိုင္ရာ သမိုင္းပညာရွင္ ေစးေမာ ေစ့ဗ္ က ဒတ္ခ်္လူမ်ိဳး ပန္းခ်ီဆရာႀကီး ရမ္းဘရန္႔ (၁၆၀၆-၁၆၆၉)ကို ပန္းခ်ီပညာႏွင့္ ပတ္သက္လွ်င္ အလင္းအေမွာင္ကို ကၽြမ္းက်င္သူ ဆရာႀကီး၊ ဆြဲေဆာင္ညႇိဳ႕ယူႏိုင္စြမ္းသည့္ ဇာတ္လမ္း ဇာတ္ေၾကာင္းကို ပန္းခ်ီပိတ္ကားထက္ေဖာ္က်ဴး ႏိုင္သူအျဖစ္ တင္စားသည္။ “The Adoration of the Shepherds” ဆိုေသာ ပန္းခ်ီကားတြင္ သိုးထိန္းႏွစ္ဦးက ႏြားစားခြက္အနီး ဒူးေထာက္ေနၿပီး က်န္အျခားသူမ်ားက ခပ္လွမ္းလွမ္းမွရပ္ေနၾက သည့္ ေမွာင္ရိပ္လႊမ္းေနေသာ ဗက္လင္တင္းကုပ္ ပုံကို ေရးဆြဲတင္ျပထားသည္။ လူတစ္ဦးမွာ မီးအိမ္ ကိုင္ထားေသာ္လည္း အေတာက္ပဆုံးအလင္းက သူ႔မီးအိမ္မွ မဟုတ္ဘဲ သူငယ္ေတာ္ ခရစ္ေတာ္ ထံမွျဖစ္ၿပီး၊ သူငယ္ေတာ္အနီး စု႐ုံးေရာက္ရွိေနသူတို႔ အေပၚ အလင္းျဖာထြန္းလင္းေနသည္။
သခင္ေယ႐ႈ မဖြားျမင္မီ ႏွစ္ေပါင္းခုနစ္ရာခန္႔တြင္ ပေရာဖက္ေဟရွာယက အလင္းႏွင့္အေမွာင္ကို ပုံေဆာင္ၿပီး ဣသေရလလူတို႔အတြက္ ကယ္တင္ရွင္ ဆင္းသက္ ႂကြလာမည့္အေၾကာင္း ႀကိဳတင္ေဟာၾကားထားခဲ့သည္။ “ေမွာင္မိုက္ထဲမွာ သြားလာေသာ လူမ်ားတို႔သည္ ႀကီးစြာေသာအလင္းကို ျမင္ရ၍ ေသမင္း၏ႏိုင္ငံအရိပ္တြင္ရွိေနေသာ သူတို႔၌ အလင္းေပၚထြန္းလ်က္ရွိ၏။ … ငါတို႔အဘို႔ သူငယ္ကို ဘြားျမင္၏။ ငါတို႔အား သားကို သနားေတာ္မူ၏” (ေဟရွာ ၉း၂-၆)။
ရမ္းဘရန္႔၏ပန္းခ်ီကားကို ၾကည့္႐ႈခံစားရင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေတြးၾကမည္။ မတူညီေသာ ဇာတ္လမ္းကို လူတို႔ျမင္ေကာင္းျမင္မည္။ သို႔ေသာ္ ကၽြႏု္ပ္တို႔အေယာက္စီတိုင္း သည္ ထိုတင္းကုပ္၌ ရွိေနသူမ်ားကို ကိုယ္စားျပဳေနသည္။ ကၽြႏု္ပ္တို႔သည္ ဒူးေထာက္ ပ်ပ္ဝပ္ ကိုးကြယ္ေနပါသလား၊ တုံ႔ဆိုင္းၿပီး အေနာက္နားဆုတ္ကာ ရပ္ေနပါသလား၊ (သို႔) ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ အမိုက္ေမွာင္ကို ထိုးေဖာက္ထြန္းလင္းသည့္ အလင္းမွ ပုန္းေရွာင္ေနပါသလား။
ေမွာင္မိုက္တန္ခိုး၏ အရိပ္ေအာက္မွ ထြက္လိုက္ရန္၊ ခရစ္ေတာ္၏အလင္းေတာ္ ကို ကၽြႏု္ပ္တို႔၏ႏွလုံးတြင္း ထြန္းလင္းခြင့္ေပးလိုက္ရန္ ခရစ္္စမတ္က ကၽြႏု္ပ္တို႔ကို ဖိတ္ေခၚ ေနပါသည္။
No comments:
Post a Comment