ဗ်ာဒိတ္က်မ္း အခန္းၾကီး ၂၂ ၂၀-၂၁ ငါသည္ အလ်င္အျမန္လာမည္ မွန္ေပ၏ ဟု၊ ဤအရာမ်ားကို သက္ေသခံေသာသူ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အာမင္။ သခင္ေယရႈၾကြလာေတာ္မူပါ၊ ငါတို႔သခင္ ေယရႈခရစ္၏ေက်းဇူးေတာ္သည္ သန္႔ရွင္းသူ အေပါင္းတို႔၌ ရွိေစသတည္း။ ၁ တဖန္၊ ေက်ာက္သလင္းကဲ့သို႔ ၾကည္လင္၍၊ ဘုရားသခင္ႏွင့္ သိုးသငယ္၏ပလႅင္ေတာ္ထဲက ထြက္ေသာ၊ အသက္ေရစီးရာျမစ္ကို ေကာင္းကင္တမန္သည္ ငါ့အားျပေလ၏။ ၂ ၿမိဳ႔လမ္းမအလယ္၌၎၊ ထိုျမစ္ႏွစ္ဘက္၌၎၊ အသက္ပင္ရွိ၏။ ထိုအသက္ပင္သည္ အသီးတဆယ္ႏွစ္မ်ိဳးကို သီးတတ္၏။ မိမိအသီး ကိုလည္း လတိုင္းေပးတတ္၏။ အရြက္သည္လည္း လူအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔၏ အနာေရာဂါ ၿငိမ္းစရာဘို႔ျဖစ္၏။ ၃ ေနာက္တဖန္က်ိန္ျခင္းေဘး တစံုတခုမွ်မရွိ၊ ထိုၿမိဳ႔၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္ သိုးသငယ္၏ပလႅင္ေတာ္ ရွိ၍၊ ဘုရားသခင္၏ကြၽန္တို႔သည္ ဘုရားဝတ္ကို ျပဳၾကလိမ့္မည္။ ၄ မ်က္ႏွာေတာ္ကိုျမင္ရ၍၊ သူတို႔နဖူး၌လည္း နာမ ေတာ္ေရးထားလ်က္ရွိလိမ့္မည္။ ၅ ထိုၿမိဳ႔၌ ညဥ့္မရွိရ၊ ဆီမီးကိုအလိုမရွိ။ ေန၏အေရာင္ကိုလည္း အလိုမရွိ။ အေၾကာင္း မူကား၊ ထာဝရအရွင္ဘုရားသခင္သည္ သူတို႔၌ေရာင္ျခည္ေတာ္ကို လႊတ္ေတာ္မူ၍ သူတို႔သည္ ကမၻာအဆက္ဆက္ စုိးစံရၾကလတံ့။ ၆ ေကာင္းကင္တမန္ကလည္း၊ ဤစကားသည္ သစၥာစကား၊ ဟုတ္မွန္ေသာစကားျဖစ္၏။ ပေရာဖက္ တို႔၏ ဝိညာဥ္ကို အစိုးရေသာ ထာဝရအရွင္ဘုရားသခင္သည္ ကာလမၾကာမျမင့္မီွ ျဖစ္ရမည္အမႈအရာမ်ား ကို မိမိကြၽန္တို႔အား ျပေစျခင္းငွါ၊ ေကာင္းကင္တမန္ေတာ္ကို ေစလႊတ္ေတာ္မူၿပီ။ ၇ ငါသည္ အလ်င္အျမန္လာ မည္၊ ဤစာေစာင္၏ အနာဂတၱိစကားကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာသူသည္ မဂၤလာရွိ၏ဟုေျပာဆို၏။ ၈ ငါေယာဟန္သည္ ဤအရာမ်ားကို ၾကားျမင္၏။ ၾကားျမင္ၿပီးလွ်င္၊ ထိုအရာမ်ားကိုျပေသာ ေကာင္းကင္ တမန္၏ ေျခရင္း၌ ကိုးကြယ္အံ့ေသာငွါ ျပပ္ဝပ္၏။ ၉ သူကလည္း၊ မျပဳပါႏွင့္။ ငါကား၊ သင္၏လုပ္ေဘာ္ ေဆာင္ဘက္ျဖစ္၏။ သင္၏အစ္ကိုပေရာဖက္တို႔ႏွင့္ ဤစာေစာင္ ၏စကားကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာသူတို႔၏ လုပ္ေဘာ္ေဆာင္ဘက္လည္းျဖစ္၏။ ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္ေလာ့ဟု ေျပာဆို၏။ ၁၀ တဖန္တံု၊ ငါ့အား မိန္႔ေတာ္မူသည္ကား၊ ဤစာေစာင္၏ အနာဂတၱိစကားကို တံဆိပ္မခတ္ႏွင့္။ အေၾကာင္းမူကား၊ ကာလအခ်ိန္ေရာက္လုနီးၿပီ။ ၁၁ မတရားေသာသူသည္ မတရားသျဖင့္ျပဳေစဦး။ ညစ္ညဴး ေသာသူသည္ ညစ္ညဴးေစဦး။ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူသည္ ေျဖာင့္မတ္ေစဦး။ သန္႔ရွင္းေသာသူသည္ သန္႔ရွင္းေစဦး။ ၁၂ ငါသည္ အလ်င္အျမန္လာမည္။ ငါသည္ အက်ိဳးအျပစ္ကိုေဆာင္ခဲ့သည္ျဖစ္၍၊ လူအသီးသီး တို႔အား မိမိတို႔အက်င့္အတိုင္း ဆပ္ေပးမည္။ ၁၃ ငါသည္ အာလဖျဖစ္၏။ ၾသေမဃလည္းျဖစ္၏။ အဦးဆံုးေသာ သူ၊ ေနာက္ဆံုးေသာသူျဖစ္၏။ အစႏွင့္အဆံုးလည္းျဖစ္၏။ ၁၄ အသက္ပင္ႏွင့္ဆိုင္၍၊ ၿမိဳ႔တံခါးအတြင္းသို႔ ဝင္အံ့ေသာငွါ ပညတ္ေတာ္တို႔ကို က်င့္ေသာသူတို႔သည္ မဂၤလာရွိၾက၏။ ၁၅ ျပင္၌ကား၊ ေခြးျဖစ္ေသာသူ၊ ျပဳစားတတ္ေသာသူ၊ မတရားေသာေမထုန္၌ မွီဝဲေသာသူ၊ လူအသက္ကိုသတ္ေသာသူ၊ ရုပ္တုကိုကိုးကြယ္ ေသာသူ၊ သစၥာပ်က္ျခင္းကို ႏွစ္သက္၍ျပဳေသာသူ အေပါင္းတို႔သည္ ရွိၾက၏။ ၁၆ ငါေယရႈသည္၊ အသင္း ေတာ္တို႔အဘို႔ ဤအရာမ်ားကို သင္တို႔အား သက္ေသခံေစ ျခင္းငွါ၊ ငါ၏ေကာင္းကင္တမန္ကို ေစလႊတ္၏။ ငါသည္ကား၊ ဒါဝိဒ္၏အျမစ္ျဖစ္၏။ အႏႊယ္လည္းျဖစ္၏။ ထြန္းေတာက္ ေသာမိုဃ္းေသာက္ၾကယ္လည္းျဖစ္၏။ ၁၇ ိ၀ိညာဥ္ေတာ္ႏွင့္ မဂၤလာေဆာင္သတို႔သမီးက၊ လာခဲ့ပါဟုဆိုၾက၏။ ၾကားေသာသူကလည္း လာခဲ့ပါဟု ဆိုပါေစ၊ ေရငတ္ေသာသူသည္ လာပါေစ။ အလိုရွိေသာသူသည္ အဘိုးကိုမေပး ဘဲ အသက္ေရကိုယူပါေစ။ ၁၈ ဤစာေစာင္၏ အနာဂတၱိစကားကို ၾကားေသာသူအေပါင္းတို႔အား ငါသက္ေသခံသည္ကား၊ အၾကင္သူ သည္ ဤအရာတို႔၌ ထပ္၍အသစ္သြင္း၏၊ ဤစာေစာင္၌ ေရးထားေသာေဘးဒဏ္တို႔ကို ထိုသူအေပၚသို႔ ဘုရားသခင္သက္ေရာက္ေစေတာ္မူမည္။ ၁၉ အၾကင္သူသည္ ဤစာေစာင္၏ အနာဂတၱိစကား အခ်ိဳ႔ကို ႏႈတ္ပယ္၏။ ဤစာေစာင္၌ေရးထားေသာ အသက္ပင္ႏွင့္၎၊ သန္႔ရွင္းေသာၿမိဳ႔ေတာ္ႏွင့္၎၊ ထိုသူစပ္ဆိုင္ေသာအခြင့္ကို ဘုရားသခင္ ႏႈတ္ပယ္ေတာ္မူမည္။ !

November 13, 2017

သံုးပါးတစ္ဆူျဖစ္ျခင္း (TRINITY)

က။ အေျချပဳမွတ္တမ္းတင္သည့္အခ်က္
(The Statement of Doctrine)  
ဘုရားသခင္ သည္ တစ္ဆူတည္း ျဖစ္ေသာ္ျငား လည္း 
ခမည္းေတာ္၊ သားေတာ္၊ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ 
တည္းဟူေသာ ပုဂၢိဳလ္သံုးပါး အေနျဖင့္ ထင္ရွားေဖာ္ျပ ေနပါသည္။ 
ပုဂၢိဳလ္သံုးပါး ဟုဆိုရာ၌ ကၽြႏ္ုပ္တို႔ လူသားတို႔ နားလည္ေသာ 
ပုဂၢိဳလ္ သံုးဦး၊ သံုးေယာက္ကို ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္ေပ။ 
သံုးပါးအေနျဖင့္ ထင္ရွား ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္ၿပီး 
တစ္ဆူတည္းသာ ျဖစ္သည္။

အမွန္အားျဖင့္ ဤအခ်က္သည္ အလြန္နက္နဲလွေပသည္။ လူသားတို႔၏ခြဲျခား ပိုင္းျခား တတ္ေသာ ဆင္ျခင္ ဥာဏ္အားျဖင့္ 
စဥ္းစားပါက နားလည္ဖို႔ရန္ လြန္စြာ ခက္ခဲေန ပါသည္။ 
မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစ၊ ဤသို႔ ပုဂၢိဳလ္သံုးပါး အေနျဖင့္ ထင္ရွားပါေသာ္လည္း တစ္ဆူတည္း သာျဖစ္ေၾကာင္း သမၼာက်မ္းက ေဖာ္ျပထားပါသည္။ 
(က ၁း၂၆။ မ ၂၈း၁၉)။ 

ခ။ သမိုင္းအစဥ္အလာလက္ခံအတည္ျပဳခ်က္ 
(Historical Statements of Acceptance) 
သံုးပါတစ္ဆူ ဟူေသာ စကားလံုးသည္ လက္တင္ဘာသာ Tranitas ဟူေသာ စကားလံုးမွ ေပါက္ဖြားလာေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ 
A D 240 မွစ၍ ပညာရွိႀကီး တာတူလီယံ (Tertullian) စတင္အသံုးျပဳခဲ့ေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ 
ဂရိလူမ်ဳိးပညာရွင္ႀကီး 
သီအိုဖိ လပ္စ္ (Theophilus) ကလည္း ဂရိဘာသာအားျဖင့္ 
Tnes ဟူ၍ သံုးစြဲခဲ့ရာမွ ခမည္းေတာ္၊ သားေတာ္၊ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ တည္းဟူေသာ သံုးပါးတစ္ဆူအျဖစ္ အခိုင္အမာ အသံုးျပဳ လာေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။ ဤအခ်က္သည္ နက္နဲေသာအရာ ျဖစ္သည္။ 

ထို႔ေၾကာင့္ လူတို႔၏ ႀကံစည္ဥာဏ္ အစြမ္း ပကားအားျဖင့္ နားလည္၍ မရႏိုင္ပါ။ သို႔ေသာ္ျငားလည္း ခရစ္ယာန္ဟူသမွ်သည္ ဤ အခ်က္၌ ျငင္းပယ္ရန္ မရွိ၊ အလိုအေလ်ာက္ ေခတ္အဆက္ဆက္ လက္ခံ ယံုၾကည္ ထားေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရပါသည္။

ဂ။ သမၼာက်မ္းစာမွသက္ေသျပခ်က္ 
(The Spiritual Proof) 
ဓမၼေဟာင္းက်မ္းကို ေလ့လာသည့္အခါ ဘုရားသခင္၌ ပုဂၢိဳလ္
တစ္ပါးထက္ ပိုေနေၾကာင္းေတြ႕ရပါသည္။ ဘုရားသခင္သည္ သံုးပါးျဖစ္ေၾကာင္းကို ဤကဲ့သို႔ ေဖာ္ျပေလ့ရွိပါသည္။ “တဖန္ 
ဘုရားသခင္က ငါတို႔ ပံုသ႑ာန္ႏွင့္ အညီ တသ႑ာန္တည္း လူကို ဖန္ဆင္းၾကစို႔” (က ၁း၂၆)။ အျခားေလ့လာရန္ က်မ္းပိုဒ္မ်ား (က ၁၁း၇၊ ေဟရွာ ၄၈း၁၆၊ ၆၃း၁၀။ ၆၁း၁)။ ဓမၼသစ္က်မ္း၌ ပိုမို၍ နားလည္ရပါသည္။ 

အထူးသျဖင့္ ေလာကီသားမ်ားကို အျပစ္မွ ကယ္လႊတ္ေစခဲ့ျခင္း၊ သားေတာ္သည္လည္း သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ဘုရားကို ေစလႊတ္ျခင္း၊ သားေတာ္သည္လည္း သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္ဘုရားကို ဥပဇၥ်ယ္ ဆရာအျဖစ္ ေစလႊတ္ခဲ့ျခင္း စသည့္ အခ်က္မ်ားတို႔၌ ေကာင္းစြာနားလည္ သေဘာေပါက္ ရပါသည္။ ေသျခင္းကို ေအာင္ျမင္ လ်က္ေကာင္းကင္သို႔ မတက္မီ ေယရႈခရစ္ မိန္႔မွာခဲ့ေသာ စကားအားျဖင့္လည္း ခိုင္လံုစြာ သက္ေသျပႏိုင္သည္။ “သင္တို႔သြား၍ လူမ်ဳိးတကာတို႔ကို 
ငါ့တပည့္ျဖစ္ေစ လ်က္ ခမည္းေတာ္၊ သားေတာ္၊ 
သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ နာမ၌ ဗတၱိဇံကို ေပးၾကေလာ့” ဟုဆိုေလသည္ (မ ၂၈း၁၉)။ အျခားက်မ္းပိုဒ္မ်ား 
(လု ၁း၃၅၊ ၃း၂၁၊ ၂၂။ ၁ေကာ ၁၂း၄-၆၊ 
၂ေကာ ၁၃း၁၄။ ၁ေပ ၁း၂)

No comments:

Post a Comment