ဗ်ာဒိတ္က်မ္း အခန္းၾကီး ၂၂ ၂၀-၂၁ ငါသည္ အလ်င္အျမန္လာမည္ မွန္ေပ၏ ဟု၊ ဤအရာမ်ားကို သက္ေသခံေသာသူ မိန္႔ေတာ္မူ၏။ အာမင္။ သခင္ေယရႈၾကြလာေတာ္မူပါ၊ ငါတို႔သခင္ ေယရႈခရစ္၏ေက်းဇူးေတာ္သည္ သန္႔ရွင္းသူ အေပါင္းတို႔၌ ရွိေစသတည္း။ ၁ တဖန္၊ ေက်ာက္သလင္းကဲ့သို႔ ၾကည္လင္၍၊ ဘုရားသခင္ႏွင့္ သိုးသငယ္၏ပလႅင္ေတာ္ထဲက ထြက္ေသာ၊ အသက္ေရစီးရာျမစ္ကို ေကာင္းကင္တမန္သည္ ငါ့အားျပေလ၏။ ၂ ၿမိဳ႔လမ္းမအလယ္၌၎၊ ထိုျမစ္ႏွစ္ဘက္၌၎၊ အသက္ပင္ရွိ၏။ ထိုအသက္ပင္သည္ အသီးတဆယ္ႏွစ္မ်ိဳးကို သီးတတ္၏။ မိမိအသီး ကိုလည္း လတိုင္းေပးတတ္၏။ အရြက္သည္လည္း လူအမ်ိဳးမ်ိဳးတို႔၏ အနာေရာဂါ ၿငိမ္းစရာဘို႔ျဖစ္၏။ ၃ ေနာက္တဖန္က်ိန္ျခင္းေဘး တစံုတခုမွ်မရွိ၊ ထိုၿမိဳ႔၌ ဘုရားသခင္ႏွင့္ သိုးသငယ္၏ပလႅင္ေတာ္ ရွိ၍၊ ဘုရားသခင္၏ကြၽန္တို႔သည္ ဘုရားဝတ္ကို ျပဳၾကလိမ့္မည္။ ၄ မ်က္ႏွာေတာ္ကိုျမင္ရ၍၊ သူတို႔နဖူး၌လည္း နာမ ေတာ္ေရးထားလ်က္ရွိလိမ့္မည္။ ၅ ထိုၿမိဳ႔၌ ညဥ့္မရွိရ၊ ဆီမီးကိုအလိုမရွိ။ ေန၏အေရာင္ကိုလည္း အလိုမရွိ။ အေၾကာင္း မူကား၊ ထာဝရအရွင္ဘုရားသခင္သည္ သူတို႔၌ေရာင္ျခည္ေတာ္ကို လႊတ္ေတာ္မူ၍ သူတို႔သည္ ကမၻာအဆက္ဆက္ စုိးစံရၾကလတံ့။ ၆ ေကာင္းကင္တမန္ကလည္း၊ ဤစကားသည္ သစၥာစကား၊ ဟုတ္မွန္ေသာစကားျဖစ္၏။ ပေရာဖက္ တို႔၏ ဝိညာဥ္ကို အစိုးရေသာ ထာဝရအရွင္ဘုရားသခင္သည္ ကာလမၾကာမျမင့္မီွ ျဖစ္ရမည္အမႈအရာမ်ား ကို မိမိကြၽန္တို႔အား ျပေစျခင္းငွါ၊ ေကာင္းကင္တမန္ေတာ္ကို ေစလႊတ္ေတာ္မူၿပီ။ ၇ ငါသည္ အလ်င္အျမန္လာ မည္၊ ဤစာေစာင္၏ အနာဂတၱိစကားကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာသူသည္ မဂၤလာရွိ၏ဟုေျပာဆို၏။ ၈ ငါေယာဟန္သည္ ဤအရာမ်ားကို ၾကားျမင္၏။ ၾကားျမင္ၿပီးလွ်င္၊ ထိုအရာမ်ားကိုျပေသာ ေကာင္းကင္ တမန္၏ ေျခရင္း၌ ကိုးကြယ္အံ့ေသာငွါ ျပပ္ဝပ္၏။ ၉ သူကလည္း၊ မျပဳပါႏွင့္။ ငါကား၊ သင္၏လုပ္ေဘာ္ ေဆာင္ဘက္ျဖစ္၏။ သင္၏အစ္ကိုပေရာဖက္တို႔ႏွင့္ ဤစာေစာင္ ၏စကားကို ေစာင့္ေရွာက္ေသာသူတို႔၏ လုပ္ေဘာ္ေဆာင္ဘက္လည္းျဖစ္၏။ ဘုရားသခင္ကို ကိုးကြယ္ေလာ့ဟု ေျပာဆို၏။ ၁၀ တဖန္တံု၊ ငါ့အား မိန္႔ေတာ္မူသည္ကား၊ ဤစာေစာင္၏ အနာဂတၱိစကားကို တံဆိပ္မခတ္ႏွင့္။ အေၾကာင္းမူကား၊ ကာလအခ်ိန္ေရာက္လုနီးၿပီ။ ၁၁ မတရားေသာသူသည္ မတရားသျဖင့္ျပဳေစဦး။ ညစ္ညဴး ေသာသူသည္ ညစ္ညဴးေစဦး။ ေျဖာင့္မတ္ေသာသူသည္ ေျဖာင့္မတ္ေစဦး။ သန္႔ရွင္းေသာသူသည္ သန္႔ရွင္းေစဦး။ ၁၂ ငါသည္ အလ်င္အျမန္လာမည္။ ငါသည္ အက်ိဳးအျပစ္ကိုေဆာင္ခဲ့သည္ျဖစ္၍၊ လူအသီးသီး တို႔အား မိမိတို႔အက်င့္အတိုင္း ဆပ္ေပးမည္။ ၁၃ ငါသည္ အာလဖျဖစ္၏။ ၾသေမဃလည္းျဖစ္၏။ အဦးဆံုးေသာ သူ၊ ေနာက္ဆံုးေသာသူျဖစ္၏။ အစႏွင့္အဆံုးလည္းျဖစ္၏။ ၁၄ အသက္ပင္ႏွင့္ဆိုင္၍၊ ၿမိဳ႔တံခါးအတြင္းသို႔ ဝင္အံ့ေသာငွါ ပညတ္ေတာ္တို႔ကို က်င့္ေသာသူတို႔သည္ မဂၤလာရွိၾက၏။ ၁၅ ျပင္၌ကား၊ ေခြးျဖစ္ေသာသူ၊ ျပဳစားတတ္ေသာသူ၊ မတရားေသာေမထုန္၌ မွီဝဲေသာသူ၊ လူအသက္ကိုသတ္ေသာသူ၊ ရုပ္တုကိုကိုးကြယ္ ေသာသူ၊ သစၥာပ်က္ျခင္းကို ႏွစ္သက္၍ျပဳေသာသူ အေပါင္းတို႔သည္ ရွိၾက၏။ ၁၆ ငါေယရႈသည္၊ အသင္း ေတာ္တို႔အဘို႔ ဤအရာမ်ားကို သင္တို႔အား သက္ေသခံေစ ျခင္းငွါ၊ ငါ၏ေကာင္းကင္တမန္ကို ေစလႊတ္၏။ ငါသည္ကား၊ ဒါဝိဒ္၏အျမစ္ျဖစ္၏။ အႏႊယ္လည္းျဖစ္၏။ ထြန္းေတာက္ ေသာမိုဃ္းေသာက္ၾကယ္လည္းျဖစ္၏။ ၁၇ ိ၀ိညာဥ္ေတာ္ႏွင့္ မဂၤလာေဆာင္သတို႔သမီးက၊ လာခဲ့ပါဟုဆိုၾက၏။ ၾကားေသာသူကလည္း လာခဲ့ပါဟု ဆိုပါေစ၊ ေရငတ္ေသာသူသည္ လာပါေစ။ အလိုရွိေသာသူသည္ အဘိုးကိုမေပး ဘဲ အသက္ေရကိုယူပါေစ။ ၁၈ ဤစာေစာင္၏ အနာဂတၱိစကားကို ၾကားေသာသူအေပါင္းတို႔အား ငါသက္ေသခံသည္ကား၊ အၾကင္သူ သည္ ဤအရာတို႔၌ ထပ္၍အသစ္သြင္း၏၊ ဤစာေစာင္၌ ေရးထားေသာေဘးဒဏ္တို႔ကို ထိုသူအေပၚသို႔ ဘုရားသခင္သက္ေရာက္ေစေတာ္မူမည္။ ၁၉ အၾကင္သူသည္ ဤစာေစာင္၏ အနာဂတၱိစကား အခ်ိဳ႔ကို ႏႈတ္ပယ္၏။ ဤစာေစာင္၌ေရးထားေသာ အသက္ပင္ႏွင့္၎၊ သန္႔ရွင္းေသာၿမိဳ႔ေတာ္ႏွင့္၎၊ ထိုသူစပ္ဆိုင္ေသာအခြင့္ကို ဘုရားသခင္ ႏႈတ္ပယ္ေတာ္မူမည္။ !

June 20, 2017

(စကၠရာမင္းတူး၌ ခရစ္ေတာ္ မည္သို႔ ကိန္းေအာင္းေတာ္မူသနည္း)

(ေအာက္ပါအေၾကာင္းအရာမ်ားသည္ နက္နဲေသာ အရာမ်ားျဖစ္ သကဲ့သုိ႔ စဥ္းစားေတြးေခၚ ရမည့္အရာ မ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေလးေလး 
နက္နက္ ေသေသခ်ာခ်ာ ေထာက္ရႈ စဥ္းစားရင္းျဖင့္ ဖတ္ေစ ခ်င္ပါ တယ္) 

 မစၦားတရားေတာ္ျမတ္၌ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္မွ ခရစ္ေတာ္၏ အသားေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္ အျဖစ္သို႔ မည္သုိ႔မည္ပံု ေျပာင္းလဲ သြားသည္ (သို႔) ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ စကၠရာမင္းတူး၌ ခရစ္ေတာ္သခင္ မည္သို႔ 
ကိန္းေအာင္း ေတာ္မူသည္ ဟူေသာ အေၾကာင္းအရာႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ အလယ္ရာစုႏွစ္တြင္ အသင္းေတာ္မွာ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကား 
ခဲ့ေသာ အေတြးအေခၚပညာရွင္ႏွင့္ ဓမၼပညာရွင္ပါရဂူၾကီး 
St. Thomas Aquinas၊ ပရိုတက္စတန္ ျပဳျပင္ေရး ေရွ႕ဦးေဆာင္အစျပဳခဲ့ၾကေသာ Martin Luther, Ulrich Zwingli ႏွင့္ 
John Calvin တို႔က ေအာက္ပါ အတုိင္း သြန္သင္ခဲ့ၾကသည္။ 

 ၁။ Transubstantiation (St. Thomas Aquinas ၏ သြန္သင္ခ်က္) 
St. Thomas Aquinas သည္ မစၦားတရားေတာ္ျမတ္၌ သာမန္ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္မွ ခရစ္ေတာ္၏ ခႏၶာေတာ္ (အသားေတာ္) ႏွင့္ အေသြးေတာ္ အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲသြားပံုကို ရွင္းျပရာတြင္ ဂရိအေတြးအေခၚ ပညာရွင္ Aristotle ၏ ဒႆနိကေဗဒ အေတြးအေခၚ (Philosophy) ကို အေျခခံခဲ့သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ St. Thomas Aquinas ၏ ရွင္းလင္း 
ခ်က္ကို နားလည္ႏုိင္ရန္ သူအဓိက အသံုးျပဳခဲ့ေသာ Aristotle ၏ အေတြး အေခၚဆိုင္ရာ စကားလံုးမ်ားကို ေရွးဦးစြာ နားလည္ရန္ လို အပ္ေပသည္။ Aristotle ၏ ဒႆနိကေဗဒအရ အရာ၀တၳဳ (မ်က္စိျဖင့္ ျမင္ႏုိ္င္ေသာ) 
တိုင္း၌ ၄င္းအရာ၀တၳဳ၏ အဓိကက်ေသာ ဇာတိ ပကတိအျဖစ္ 
(Substance၊ ဥပမာ - လူ၊ ဆင္၊ စားပြဲ စသည္ျဖင့္) ႏွင့္ ၄င္းအရာ၀တၳဳအေပၚ၌ တည္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ အရာမ်ား 
(Accident၊ ဥပမာ - အေရာင္အဆင္း၊ အရည္အေသြး၊ 
ရုပ္ရည္အသြင္အျပင္ စသည္ျဖင့္) တို႔ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းထားေလ့ရွိသည္။

 ထုိ႔ေၾကာင့္ ေမာင္ျဖဴ၏ ဇာတိ (လူျဖစ္ျခင္း) သည္ Substance ျဖစ္ၿပီး သူ၏ ခႏၶာကိုယ္ ဖြဲ႕စည္းပံု၊ စိတ္ေနစိတ္ထား၊ ငယ္ရြယ္ႏုိပ်ိဳျခင္း (သို႔) အိုမင္းျခင္း၊ အသား အေရာင္ စသည့္အရာတို႔ကို Accident ဟုေခၚသည္။ ဤသို႔ျဖင့္ အရာ၀တၳဳတစ္ခု၏ ဇာတိပကတိ အျဖစ္ေျပာင္းလဲျခင္း (Substantial change) ဆိုရာတြင္ ၄င္းအရာ ၀တၳဳသည္ မိမိမူလဇာတိအျဖစ္မွ အျခားအရာ၀တၳဳတစ္ခု၏ ဇာတိ ပကတိအျဖစ္သို႔ ေျပာင္းလဲ
သြား ျခင္းကို ဆိုလိုသည္။ ဥပမာ - သဲႏွင့္ ဘိလပ္ေျမမွ တိုက္(အေဆာက္အဦး) အျဖစ္ ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ိဳးကို ဆိုလုိသည္။ 

ဤသို႔ အရာ၀တၳဳတစ္ခုမွ အျခားအရာ၀တၳဳတစ္ခုသို႔ ဇာတိအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားရာ၌ ပထမအရာ၀တၳဳ၏ မူလဇာတိအသြင္ (Substantial form) ေျပာင္းလဲသြားေသာ္လည္း ၄င္း၀တၳဳ၏ မူလျဒပ္ထု (Prime matter) သည္ ဒုတိယအရာ၀တၳဳတြင္ ဆက္လက္ တည္ရွိေနသည္။ ဥပမာ - သဲႏွင့္ ဘိလပ္ေျမမွ တိုက္ (အေဆာက္အဦး) အျဖစ္ ေျပာင္းလဲလာေသာအခါ ၄င္းတိုက္ (အေဆာက္အဦး) တြင္ သဲႏွင့္ ဘိလပ္ေျမတို႔၏ ျဒပ္ထုသည္ ဆက္လက္၍ တည္ရွိေနသည္။ ထိုနည္းတူ ၄င္းအရာ၀တၳဳ၏ ျပင္ပရုပ္ အဆင္းသ႑ာန္၊ ကိုယ္အဂၤါ ရပ္မ်ားႏွင့္ အရည္အေသြး စသည့္ ေျပာင္းလဲျခင္း (Accidental change) တြင္မူကား ဇာတိအျဖစ္ ေျပာင္းလဲသြားျခင္း မရွိဘဲ အခ်ိန္ကာလ (သုိ႔) အေျခအေနတစ္ခုခုအေပၚမူတည္ၿပီး
 ေျပာင္းလဲ သြားျခင္းမ်ိဳးကို ဆိုလိုသည္။ ဆိုၾကပါစို႔။ 

ကေလးတစ္ဦး ငယ္ဘ၀မွ လူႀကီးျဖစ္လာေသာအခါ ဇာတိ (လူအျဖစ္) ေျပာင္းလဲျခင္း မရွိေပ။ အထက္ပါ ေျပာင္းလဲျခင္း သီအုိရီအရ ေျပာင္းလဲျခင္းျဖစ္ေပၚတိုင္း အရာ၀တၳဳတစ္ခုတြင္ ေျပာင္းလဲေသာ အရာႏွင့္ ေျပာင္းလဲ ျခင္းမရွိဘဲ ဆက္လက္ တည္ရွိေနေသာအရာ ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးတည္ရွိစၿမဲျဖစ္သည္။ St.Thomas Aquinas သည္ ဤဒႆနိက အေတြး အေခၚဆုိင္ရာ ေျပာင္းလဲျခင္း သီအုိရီကို အေျခခံ လ်က္ သာမန္ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္မွ ခရစ္ေတာ္၏ အသားေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္အျဖစ္ အမွန္တကယ္ ေျပာင္းလဲပံု ကို ထုတ္ေဖာ္ရွင္းျပခဲ့သည္။ 
St. Thomas Aquinas သည္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ေျပာင္းလဲျခင္း (Transubstantia - tion) ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ရွင္းျပရာတြင္ မစၦားတရားေတာ္ျမတ္၌ ရဟန္းေတာ္က ခရစ္ေတာ္၏ 
မဂၤလာစကားေတာ္ကို ရြတ္ဆိုေသာအခါ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္သည္ ခရစ္ေတာ္၏ ခႏၶာေတာ္ (အသားေတာ္) ႏွင့္ အေသြးေတာ္အျဖစ္သို႔ အမွန္စင္စစ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္ဟု ဆိုခဲ့ သည္။ မုန္႔ႏွင့္စပ်စ္ရည္တို႔သည္ မိမိတို႔ ဇာတိပကတိအျဖစ္ လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး ခရစ္ေတာ္၏ ခႏၶာေတာ္ (Substance of Christ’s Body) ႏွင့္ အေသြးေတာ္ 
(Substance of Christ’s Blood) အျဖစ္သို႔ ဇာတိအသြင္ေရာ ျဒပ္ထုပါ (Both Matter and Form) စင္စစ္ ဧကန္ ေျပာင္းလဲ သြားသည္။ 

သို႔ရာတြင္ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္၏ အဆင္းသ႑ာန္၊ အနံ႔အရသာ၊ အရြယ္အစားစသည့္ (Accident of bread and wine) မွာမူ ေျပာင္းလဲျခင္း မရွိေပ။ သို႔ျဖစ္၍ ခရစ္ေတာ္သည္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ စကၠရာမင္တူးတြင္ မိမိ ခႏၶာေတာ္ (အသားေတာ္) ႏွင့္ အေသြးေတာ္ ရုပ္ပံုသ႑ာန္အားျဖင့္ ကိန္းေအာင္းေတာ္မူျခင္း မဟုတ္ဘဲ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ အဆင္းသ႑ာန္ေအာက္၌ တည္ရွိေတာ္ မူျခင္းျဖစ္သည္။ 

ဤသုိ႔ဆိုရာတြင္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ စကၠရာမင္ တူး (အေသြးေတာ္ႏွင့္ အသားေတာ္)တြင္ ခရစ္ေတာ္၏ ဇာတိ အျဖစ္ေတာ္သာ တည္ရွိၿပီး သူ (ခရစ္ေတာ္) ၏ (Substace of Christ’s Body) ႏွင့္ ၄င္း ခႏၶာေတာ္ေပၚ၌ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ကိုယ္အဂၤါရပ္မ်ား၊ ရုပ္အဆင္း သ႑ာန္စသည့္ သူ၏ဇာတိ (လူအျဖစ္) ႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ ေနေသာ အရာအားလံုး 
 (Accident of Christ) တို႔ ခြဲျခား၍ မရႏုိင္ေခ်။ 

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရေသာ္ “ဤသည္ကား ငါ၏ ခႏၶာကိုယ္ျဖစ္၏” (၁ ေကာ္ ၁၁း၂၄၊ မာေတး ၂၆း၂၆)၊ “ဤသည္ကား ငါ၏ အေသြးျဖစ္၏” ( ၁ ေကာ္ ၁၁း၂၅၊ မာေတး ၂၆း၂၈) ဟူေသာ ခရစ္ေတာ္၏ မဂၤလာစကား ေတာ္ျမတ္ကို ရဟန္းေတာ္သည္ ရြတ္ဆိုေသာအခါ မုန္႔ (Substance of Bread) သည္ ခရစ္ေတာ္၏ ခႏၶာေတာ္ (အသားေတာ္ - Substance of Christ’s Body) အျဖစ္သို႔ လည္းေကာင္း၊ စပ်စ္ရည္ (substance of wine) သည္ ခရစ္ေတာ္၏ အေသြးေတာ္ (Substance of Christ’s Blood) အျဖစ္သို႔ လည္းေကာင္း ေျပာင္းလဲသြား သည္။ 

ဤသုိ႔ မုန္႔ႏွင့္စပ်စ္ရည္ အဆင္းသ႑ာန္ေအာက္၌ ျဖစ္ေပၚေနေသာေၾကာင့္ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္၏ ဖြဲ႕စည္း ထားပံု၊ အေရာင္ အဆင္း၊ အနံ႔အရသာ စသည့္ Accident ေျပာင္းလဲသြားျခင္း မရွိေပ။ သို႔ရာတြင္ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္၏ ဇာတိ (မုန္႔အျဖစ္၊ စပ်စ္ရည္အျဖစ္) သည္ လံုး၀ ေပ်ာက္ကြယ္သြားၿပီး ခရစ္ေတာ္၏ အသားေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္အျဖစ္သို႔ ဧကန္စင္စစ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္။ ဤသုိ႔ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္မွ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (ခရစ္ ေတာ္၏ အေသြးေတာ္ႏွင့္ အသားေတာ္) အျဖစ္ ေျပာင္းလဲျခင္း သီအိုရီကို သာမန္ ဇာတိေျပာင္း လဲျခင္းထက္ သာလြန္ထူးကဲေသာ (သို႔) နက္နဲဖြယ္ေသာ ဇာတိ အျဖစ္ေျပာင္းလဲျခင္း (Transubstantiation) ဟု ေခၚဆိုျခင္း ျဖစ္သည္။

 ၂။ Consubstantiation (Martin Luther ၏ သြန္သင္ခ်က္) ဂိုဏ္းကြဲခရစ္ယာန္ညီအစ္ကိုအသင္းေတာ္မ်ား၏ ပထမေရွ႕ေျပး ဖခင္ျဖစ္ေသာ Martin Luther က မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္တြင္ သခင္ ခရစ္ေတာ္ အမွန္တကယ္တည္ရွိေၾကာင္း ယံုၾကည္၀န္ခံခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ သူသည္ St. Thomas Aquinas ၏ Transubstantiation ရွင္းလင္းခ်က္အေပၚ သေဘာတူျခင္း မရွိခဲ့ေခ်။ Martin Luther သည္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၌ ခရစ္ေတာ္ တည္ရွိေတာ္မူျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ သင္ၾကားရာတြင္ ခရစ္ေတာ္သည္ မုန္႔၏ မူလဇာတိအျဖစ္ မေပ်ာက္ ကြယ္ဘဲ မုန္႔၏ေအာက္၊ မုန္႔၏ အထဲ၊ မုန္႔ႏွင့္အတူ (In, With and Under the bread) 
ပူးတြဲလ်က္ တည္ရွိေတာ္မူၿပီး မုန္႔သည္ ၄င္း၌ ခရစ္ေတာ္ ကိန္းေအာင္းေတာ္မူျခင္းေၾကာင့္ မိမိ၏ မူလဇာတိအျဖစ္ 
ဆံုးရံႈးသြားျခင္း မရွိဟူ၍ သြန္သင္ခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ St. Thomas Aquinas ၏ “မုန္႔ဇာတိအျဖစ္ေပ်ာက္ကြယ္ သြားၿပီး ခရစ္ေတာ္၏ ကိုယ္ခႏၶာအျဖစ္သို႔ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ေျပာင္းလဲသြားသည္” 
ဟူသည့္ သြန္သင္ခ်က္ကို ျငင္းဆိုခဲ့သည္။ 

ဤသုိ႔ျဖင့္ Martin Luther ၏ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၌ ခရစ္ေတာ္ 
တည္ရွိျခင္းႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ သြန္သင္ ခ်က္ကို ဇာတိ အျဖစ္ႏွစ္ပါး ပူးတြဲတည္ရွိျခင္း (Consubstantiation) ဟု ေခၚဆိုႏိုင္သည္။ Martin Luther သည္ အသင္းေတာ္၏ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ေျပာင္း လဲျခင္း ဆိုင္ရာ Transubstantiation သီအိုရီႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ေ၀ဖန္ေျပာ ဆိုရာတြင္ ၄င္းသီအိုရီသည္ ဒႆနိကအေတြးအေခၚ အေျခခံေသာ St. Thomas Aquinas ၏ ကိုယ္ပိုင္ တီထြင္ ဖန္တီးမႈ တစ္ရပ္ သာျဖစ္ သည္ဟု ဆိုခဲ့သည္။ ထုိ႔အျပင္ Martin Luther သည္ St. Thomas Aquinas ၏ သြန္သင္ခ်က္အား ျငင္းဆိုရာတြင္ သံေပါလ္လုကိုယ္တုိင္ 
ပထမေကာ္ရိန္တု ၾသ၀ါဒစာ၌ “ငါတို႔ဖဲ့ေသာမုန္႔” 
( ၁ ေကာ္ ၁၀း၁၆)၊ “လူတုိင္းကိုယ့္ကိုယ္ကို
 ေဆးေၾကာၿပီးမွ မုန္႔ကို စားေစ” ဟူ၍ 
ဆုိထားေၾကာင္း သူ၏ (Smalcald Article)
 ေဆာင္းပါးတြင္ ေရးသား ခဲ့သည္။ 

ဤသို႔ျဖင့္ Martin Luther သည္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (မုန္႔) ၌ မုန္႔၏ ဇာတိ (မုန္႔အျဖစ္) ေပ်ာက္ကြယ္သြားျခင္း မရွိဟူေသာ သူ၏ သြန္သင္ခ်က္ မွန္ကန္ေၾကာင္း အခိုင္အမာ သက္ေသထူ၍ ေျပာဆို ခဲ့သည္။ 
Martin Luther ၏ အထက္ပါ မွားယြင္းေသာ သြန္သင္ခ်က္အား
 ျပန္လည္ တုံ႔ျပန္ရာတြင္ Fr. William D. Lynn က သခင္ေယဇူးသည္ ေနာက္ဆံုး ညစာစားပြဲေတာ္၌ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ကို မိမိ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (အသား ေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္) အျဖစ္ ဖန္ဆင္းေသာအခါ 
“ဤအရာ၌ ငါ၏ ခႏၶာကိုယ္ (အသား) ပါ၀င္သည္” ဟု 
မိန္႔ေတာ္မူသည္ မဟုတ္၊ “ဤသည္ကား ငါ၏ ခႏၶာကိုယ္ျဖစ္၏” 
ဟူ၍သာ မိန္႔ေတာ္မူခဲ့ေၾကာင္း ရွင္းျပေခ်ပခဲ့ သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မစၦား တရားေတာ္ျမတ္၌ သခင္ခရစ္ေတာ္ ကၽြန္ုပ္တို႔အား ေပးေသာ 
အရာသည္ သာမန္ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္မဟုတ္၊ မိမိအသားေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္ စင္စစ္ျဖစ္ေတာ္မူသည္။ ဤသြန္သင္ခ်က္သည္
 ေရွးကနဦး အသင္းေတာ္ ဖခင္ႀကီးမ်ား၏ သြန္သင္ခ်က္မ်ား၌ပင္ ေတြ႕ျမင္ႏိုင္ေသာေၾကာင့္ အသင္းေတာ္၏ ေခတ္ကာလ အဆက္ဆက္ ယံုၾကည္ရာအခ်က္ (Dogma) လည္းျဖစ္သည္။ 

ဤယံုၾကည္ရာအခ်က္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ၄င္းဖခင္ ႀကီးမ်ားက ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (မုန္႔ႏွင့္စပ်စ္ရည္) သည္ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ အနံ႔အရသာရွိေသာ္လည္း မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္မဟုတ္၊ ခရစ္ေတာ္ျမြတ္ဆိုသည့္အတုိင္း သူ၏ အသားေတာ္ႏွင့္ အေသြး ေတာ္ျဖစ္သည္ ဟူ၍ သြန္သင္ခဲ့ ၾကသည္။ ထုိ႔အျပင္ “Transubstantiation” ဟူေသာ အသံုးအႏႈန္းသည္ ဒႆနိကအေတြးအေခၚအေပၚ အေျခခံေသာ 
St. Thomas Aquinas ၏ ကိုယ္ပုိင္တီထြင္ႀကံဆမႈ 
မဟုတ္ဘဲ ဤစကားလံုးသည္ St. Thomas Aquinas မတိုင္မီ
 ႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာကပင္ ကက္သလစ္အသင္းေတာ္တြင္ စတင္အသံုးျပဳေနၿပီျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ လက္ခံအသံုးျပဳရျခင္းမွာ
 ခရစ္ေတာ္၏ ႏႈတ္ေတာ္ထြက္ မဂၤလာ စကားေတာ္အားျဖင့္ မုန္႔ႏွင့္စပ်စ္ရည္သည္ ခရစ္ေတာ္၏ အေသြး ေတာ္ႏွင့္ 
အသားေတာ္အျဖစ္ (၄င္း မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ အဆင္း 
သ႑ာန္ ေအာက္၌) အမွန္ တကယ္ ေျပာင္းလဲ သြားသည္
ဟူေသာ အသင္း ေတာ္၏ ယံုၾကည္ရာအခ်က္ (Dogma)ကို ရွင္းလင္းရာတြင္ အေထာက္အကူျပဳေသာေၾကာင့္ သာျဖစ္ၿပီး 
ဒႆနိက အေတြးအေခၚ အား အသင္းေတာ္၏ 
ယံုၾကည္ရာအခ်က္ အတြက္ စံထားျခင္းလံုး၀ 
မဟုတ္ေၾကာင္း ျပန္လည္ေျဖၾကားခဲ့သည္။ 

၃။ Symbolic Presence (Ulrich Zwingli ၏ သြန္သင္ခ်က္) 
Ulrich Zwingli ကမူ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္၌ (မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ အဆင္းသ႑ာန္ေအာက္၌) ခရစ္ေတာ္ အမွန္တကယ္ တည္ရွိျခင္းကို ျငင္းပယ္ခဲ့သည္။ ၄င္းသြန္သင္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ သည္ ခရစ္ေတာ္၏ အသားေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္ ကိုယ္စား အသံုးျပဳေသာအရာမ်ား (အမွတ္လကၡဏာမ်ား - Symbols) 
သာျဖစ္ၿပီး အသားေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္အျဖစ္ အမွန္တကယ္ ေျပာင္းလဲျခင္း မရွိေခ်။ သို႔ေသာ္ လည္း မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ကို 
အသားေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္ဟု မွတ္ယူကာ ယံုၾကည္ျခင္းျဖင့္ 
ပင့္ယူ သံုးေဆာင္ၾက ေသာအခါ ၀ိညာဥ္ေတာ္ ခြန္အားေက်းဇူးရရွိၾကသည္ဟု သြန္သင္ ခဲ့သည္။ 

ထုိ႔ေၾကာင့္ Zwingli သည္ “မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္မွ ခရစ္ေတာ္၏ 
အသားေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္ အျဖစ္သို႔ လံုးလံုးလ်ားလ်ား ေျပာင္းလဲသြားသည္” ဟူေသာ St. Thomas Aquinas ၏ သြန္သင္ ခ်က္ကိုေသာ္လည္းေကာင္း၊ “ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ (မုန္႔) ၌ ဇာတိအျဖစ္
 ႏွစ္ပါး (ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ မုန္႔) ပူးတြဲတည္ရွိသည္” ဟူေသာ 
Martin Luther ၏ သြန္သင္ခ်က္ကို ေသာ္လည္းေကာင္း 
လက္ခံျခင္းမရွိဘဲ လံုး၀ ျငင္းဆိုခဲ့သည္။ 

၄။ Dynamic Presence (John Calvin ၏ သြန္သင္ခ်က္) ကိုယ္ေတာ္ျမတ္စကၠရာမင္တူး၌ ခရစ္ေတာ္တည္ရွိ ကိန္းေအာင္းေတာ္ 
မူျခင္း သြန္သင္ခ်က္ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း ၍ John Calvin သည္ Martin Luther၊ Ulrich Zwingli တို႔ႏွင့္ အနည္းငယ္ကြဲဲျပားၿပီး တမူထူးျခား သည္။ John Calvin က သြန္သင္သည္မွာ ခရစ္ေတာ္၏ ခႏၶာေတာ္ သည္ ေကာင္းကင္ဘံုမွာ တည္ရွိေတာ္မူေသာေၾကာင့္ မုန္႔ႏွင့္စပ်စ္ရည္၌ အမွန္တကယ္ ကိန္းေအာင္း (တည္ရွိ) ရန္ မျဖစ္ႏုိင္ေခ်။ သို႔ေသာ္ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ကို ခရစ္ေတာ္၏ အေသြးေတာ္ႏွင့္ အသားေတာ္ (ကိုယ္စား) 
အျဖစ္ ပင့္ယူၾကေသာအခါ သန္႔ရွင္းေသာ ၀ိညာဥ္ေတာ္၏ 
ဘုန္းတန္ခုိးေတာ္ အားျဖင့္ ကၽြန္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္ႏွင့္ ေပါင္းစပ္ၾက သည္ဟု သြန္သင္ခဲ့သည္။ ဤအျဖစ္အေျခ အေနကို ေနႏွင့္ ၄င္း၏ အလင္းေရာင္ျခည္အားျဖင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ျပ ထားသည္။ 

 ေနသည္ မိုးေကာင္းကင္တြင္ တည္ရွိေနေသာ္လည္း သူ၏ အလင္း ေရာင္ျခည္ကို ကမၻာေပၚသို႔ ပုိ႔ေပးႏုိင္သည့္နည္းတူ ခရစ္ေတာ္ သည္လည္း မိမိကုိယ္ခႏၶာေတာ္သည္ ေကာင္းကင္ဘံု၌ တည္ရွိေတာ္ မူေနရင္း သူ၏ အသား ေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္ (ကိုယ္စား) အျဖစ္ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ကို ပင့္ယူသံုး ေဆာင္သူတို႔ႏွင့္အတူ ၀ိညာဥ္ေတာ္ အားျဖင့္ ေပါင္းစပ္ႏုိင္သည္။ ဤနည္းျဖင့္သာ ကၽြန္ုပ္တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္၏ အေသြးေတာ္ႏွင့္ အသားေတာ္ကို အမွန္တကယ္ ပင့္ယူၾက သည္ဟု John Calvin က သြန္သင္ခဲ့သည္။ မွတ္ခ်က္။ ။ St. Thomas Aquinas ၏ 
“ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ စကၠရာမင္တူး၌ သခင္ခရစ္ေတာ္ကိန္းေအာင္း
 ေတာ္မူျခင္း သြန္ သင္ခ်က္” (သို႔) “မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္မွ ခရစ္ေတာ္၏ အသားေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္ (၄င္း မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ အဆင္းသ႑ာန္ေအာက္၌) အျဖစ္ အမွန္စင္စစ္ ေျပာင္းလဲသည္”
 ဟူေသာ သြန္သင္ခ်က္သည္ ကက္သလစ္အသင္းေတာ္၏ (ေရွးကေနဦးအသင္းေတာ္မွစ၍) ေခတ္ အဆက္ဆက္ ယံုၾကည္ရာအခ်က္ (Dogma) ျဖစ္သည္။ Martin Luther၊ အထူးသျဖင့္ Ulrich Zwingli ႏွင့္ John Calvin တို႔၏ သြန္သင္ခ်က္ မ်ားကို ဂိုဏ္းကြဲညီ အစ္ကို 
အသင္းေတာ္ (အမ်ားပိုင္း) တုိ႔က ယံုၾကည္ လက္ခ ံေနၾကဆဲျဖစ္သည္။ 

ယခုအခါ တြင္မူ အဂၤလီကန္ အသင္းေတာ္ႏွင့္ လူသရင္ (Lutheran) အသင္းေတာ္ တို႔သည္ “Transubstantiation” ဟူေသာ ကက္သလစ္ အသံုးအႏႈန္း (Term) အား လက္ခံျခင္း မရွိၾကေသာ္ျငားလည္း၊ ၄င္း စကားလံုး၏ ဆိုလုိရင္း အနက္(Concept) ကိုမူ ယံုၾကည္ လက္ ခံေနၾကသည္။ ဤသို႔ဆိုရျခင္းမွာ ၄င္းအသင္းေတာ္မ်ားသည္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ စကၠရာမင္တူး ၌ သခင္ခရစ္ေတာ္ အမွန္တကယ္ တည္ရွိေၾကာင္းကို ကက္သလစ္ယံုၾကည္ခ်က္နည္းတူ ယံုၾကည္ လက္ခံေန ၾကသည္ကို ေတြ႕ျမင္ႏုိ္င္ေပသည္။ သို႔ရာတြင္ ဤအသင္း ေတာ္မ်ား အေနျဖင့္ မစၦားတရားပူေဇာ္က်င္းပခ်ိန္ အတြင္း၌သာ (Only within Eucharistic Celebration) ခရစ္ေတာ္သည္ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ မုန္႔၌ တည္ရွိသည္ဟု ယံုၾကည္ၾကေသာေၾကာင့္ ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္တြင္ ယံုၾကည္ က်င့္သံုးေလ့ ရွိေသာ ဘုရားေက်ာင္း ဗိမာန္ ေတာ္ (Tabernacle) (သို႔) ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ ေက်ာင္းေဆာင္ (Adoration Chapel) မ်ား၌ ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ သိမ္းဆည္းထားျခင္း (ဖ်ားနာေသာ ဘာသာ၀င္မ်ား ပင့္ယူရန္ႏွင့္ ယံုၾကည္သူ ခရစ္ယာန္ အားလံုး ဖူးေမွ်ာ္ ကိုးကြယ္ရန္) ကို ယံုၾကည္လက္ခံျခင္း မရွိေသးသည္ ကို ေတြ႕ရွိရသည္။ 

နိဂံုးခ်ဳပ္အားျဖင့္ မည္သို႔ပင္ျဖစ္ေစကာမူ မစၦား တရားေတာ္ျမတ္တြင္ ရဟန္းဘုန္းေတာ္ႀကီးမွ “ဤသည္ကား ငါ၏ ခႏၶာကိုယ္ျဖစ္၏”၊ “ဤသည္ကား ငါ၏ အေသြးျဖစ္၏” ဟူေသာ ခရစ္ေတာ္၏ မဂၤလာ စကားေတာ္ကို ရြတ္ဆုိသည့္ အခါတုိင္း “သာမန္ မုန္႔ႏွင့္ စပ်စ္ရည္ တို႔သည္ ခရစ္ေတာ္၏ အသားေတာ္ႏွင့္ အေသြးေတာ္ အျဖစ္သို႔ အမွန္စင္စစ္ ေျပာင္းလဲသြားသည္” ဟူေသာ ကက္သလစ္ အသင္းေတာ္၏ သြန္သင္ခ်က္သည္ မမွား မယြင္းႏိုင္ေသာ ယံုၾကည္ရာ အခ်က္
 (Dogma) ျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ယံုၾကည္သူ ခရစ္ယာန္ အားလံုး 
အၾကြင္းမဲ့ ယံုၾကည္ လက္ခံ ရမည္ျဖစ္ သည္။ “ငါ၏ အသားကို စား၍ ငါ၏ အေသြးကို ေသာက္ေသာသူသည္ ထာ၀ရအသက္ကိုရ၏” 
(ေယာ ၆း၅၄)။ Copy: သုတမ်ိဳးေစ့”၊ အမွတ္စဥ္ (၅)

No comments:

Post a Comment